Regiotram Groningen DBFMO

Regiotram Groningen was een plan bedoeld om een tramnet in en rond de stad Groningen aan te leggen. Hiermee zou na 60 jaar, vanaf 2016, de tram weer in de stad terugkeren als onderdeel van een groter openbaarvervoerplan genaamd ‘Kolibri’. Uiteindelijk is het Regiotram plan in 2012 geschrapt. Het College van B&W van Groningen viel hierover door grote interne verdeeldheid over het project.

 

Het plan bestond uit de aanleg van een compleet nieuw vervoerssysteem in de stad Groningen: 2 complete tramlijnen, de railinfrastructuur, de benodigde civiele werken en de inrichting van de openbare ruimte. De Openbaar vervoer concessieperiode was bepaald op 22,5 jaar, inclusief onderhoud constructies, rolling stock en tramoperatie.

 

Samen met partners zette HBL een overkoepelende en integrale samenwerking op onder de naam TramTeamConnect. De technische, operationele en financiële performance was daarmee robuust gebundeld onder de titel ‘Vitaal Vervoer’. HBL was mede verantwoordelijk voor de organisatie en planning van de tender, samenwerking met de financiers, de omgeving en het raakvlakmanagement.

 

Bijzonder aan dit project was dat er veel verschillende behoeften en eisen een plek moesten krijgen in de aanbieding: vanuit de opdrachtgever, vanuit de financier, vanuit de omgeving en vanuit onszelf als aanbieder. Deze eisen moesten gewogen en vertaald worden binnen de financiële mogelijkheden.

 

Wilt u meer over dit project weten of een afspraak maken, neem gerust contact met ons op.
Nieuwsgierig naar meer project management of tender management ervaring? Klik hieronder:

 


Vormgeving en realisatie: Schot Marketing en Communicatie schot.nl