Euromax Kade Rotterdam

De Euromax Terminal Rotterdam is een van de meest geavanceerde en milieuvriendelijke containerterminals ter wereld. Deze terminal ligt in de noordwesthoek van de Maasvlakte op een strategisch zeer belangrijke plek, vrijwel direct aan de Eurogeul, de directe toegang tot de Noordzee. De haven werd eerst tot 16,65 meter diep uitgebaggerd en later verdiept tot 19,65 meter. Minimale hinder tijdens de realisatie en flexibiliteit in proces en planning vormden specifieke aandachtsgebieden.

 

HBL was verantwoordelijk voor het totale tendertraject. Van het samenstellen van het team, tot de keuze van de bouwmethodiek, planning, fasering, risicomanagement en Total Cost of Ownership.

 

Voor maximale flexibiliteit bij de bouw, werd in de tender een gefaseerde ingebruikname voorgesteld, waarbij per fase verschillende kadelengtes werden opgeleverd. Daarbij diende de kade in vroeg stadium gereed te zijn voor installeren van de portaalkranen.

 

Meer info over dit project kunt u vinden via deze link.

 

Wilt u meer over dit project weten of een afspraak maken, neem gerust contact met ons op.
Nieuwsgierig naar meer project management of tender management ervaring? Klik hieronder:

 


Vormgeving en realisatie: Schot Marketing en Communicatie schot.nl